جاوا اسکریپت در مرورگر شما غیرفعال است یا پشتیبانی نمی شود.

گوشت بوفالو هند

  • تاریخ نشر : مهر ۳۰, ۱۴۰۲
  • نویسنده : شرکت بازرگانی ویلیام


گوشت بوفالو مزه‌ای کاملا مشابه گوشت گاو اهلی دارد. گوشت بوفالو دارای میزان بالاتری از چربی‌های غیراشباع نسبت به گوشت گوسفند و گاو اهلی است، 43 درصد کلسترول کمتر و 58 درصد کلسیم بیشتر دارد. همچنین مقدار زیادی امگا3 دارد. (امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری برای ادامه حیات بدن است و چون توسط بدن انسان قابل تولید نیست، حتما باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌ها تامین شود. امگا 3 سبب کاهش‌ تری‌گلیسرید می‌شود).

این گوشت می‌تواند جایگزین خوب و سالمی برای گوشت گاو باشد زیرا هم منبع مناسب پروتئینی برای بدن است و هم دردسر‌های کمتری برای سلامت بدن دارد. شیر بوفالو حدود 5/6 درصد از کل شیر جهان را تامین می‌کند. شیر بوفالو از نظر چربی از شیر گاو غنی‌تر و دارای ماده خشک کمتر و نسبت املاح شیر بوفالو و پروتئین آن از شیر گاو بیشتر است. هزینه پرورش بوفالو پایین‌تر است و این سبب کاهش یک دلاری قیمت گوشت آن نسبت به گاو اهلی می‌شود. همچنین این حیوان در مقایسه با نوع اهلی مقاوم‌تر است. نقاط پرورش بوفالو معمولاً اطراف رودها و نهرهای پر آب است و همچنین در زمین‌های پست که دارای رطوبت زیاد و اغلب باتلاقی هستند. بوفالو باتلاقی بیشتر در کشورهای برنج خیز خاور دور پرورش داده شده و در اروپا و آمریکای لاتین نیز از این نوع دیده می‌شود. براساس آمار سازمان کشاورزی ایالات متحده، هند با پشت سر گذاشتن رقیب قدری مثل برزیل در سال 2012 بزرگ‌ترین صادر‌کننده گوشت گوساله (بوفالو) شناخته شد. 

25درصد تولید گوشت قرمز دنیا متعلق به کشور هند است. بین سال‌های 2010 تا 2013 تولید گوشت هند دو برابر شده و دولت هند سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در توسعه کشتارگاه‌ها داشته است.خبر خوب دیگر برای صنعت گوشت بوفالو در هند، افزایش تمایل رقبای آنها یعنی کشاورزان برزیلی به پرورش سویا است. از دیدگاه هندی‌ها، بوفالو نسبت به گاو اهلی تقدس کمتری دارد، همین موضوع به توسعه صنعت گوشت بوفالو هند بسیار کمک کرده و تخمین زده می‌شود که صنعت گوشت بوفالو هند در حدود 3/5 میلیارد دلار برای این کشور منفعت ایجاد می‌کند.

brand
۰۹۱۲۰۰۵۱۱۵۰